Sisteme de compresie la scuterele de performanță. TOT CE TREBUIE SĂ ȘTIȚI!

Sistemul de compresie este de departe cel mai complicat și, de asemenea, unul dintre cele mai importante elemente atunci când alegeți un scuter de performanță. Ce este? Pe scurt: este vorba de modul în care ghidonul este fixat de furcă. Deci, despre ce este vorba? Care sistem este cel mai bun: SCS, HIC, IHC și ICS? Explicăm deja, cât se poate de simplu. :)
Care este sistemul de compresie la un scuter?
Așa cum am menționat: sistemul de compresie pe un scuter de performanță este modul în care ghidonul este atașat la furcă. Ei bine, dacă nu ar fi sistemul de compresie al scuterului, ar fi puțin probabil să mergeți prea departe pentru că pur și simplu nu ați putea vira. Un utilizator neexperimentat care, de exemplu, se gândește să își aleagă prima scutere de performanță, probabil nici nu ia în considerare această problemă. Priviți lucrurile astfel:
| Dacă ghidonul este montat corect, acest lucru minimizează jocul și mișcarea nedorită a componentelor individuale, asigurând în același timp o rotație lină în jurul axei sale. |
Un alt punct important: atunci când alegeți un sistem de compresie, trebuie să vă asigurați că acesta va fi compatibil cu ghidonul și furca scuterului dvs. de performanță. Ce sistem de compresie pentru scuter va funcționa cel mai bine pentru dvs? Ei bine, alegerea este influențată de factori precum stilul de condus și preferințele individuale. Care sunt diferențele dintre diferitele sisteme de compresie pentru scutere? Cu siguranță, prezentarea noastră generală a tuturor sistemelor de compresie vă va ajuta să faceți cea mai bună alegere.
Sistem de compresie SCS
SCS, sau Standard Compression System, este fără îndoială cel mai robust. Cheia este utilizarea de cleme cvadruple (ew. triplu) și volan fără locașuri. Pe scurt, pentru a nu vă plictisi: sistemul de compresie SCS este conectarea clemei la furcă și apoi poziționarea ghidonului în interiorul clemei. Principiul sistemului este relativ simplu și se bazează pe strângerea șurubului de compresie împreună cu șaiba din clemă - aceasta comprimă rulmenții cârmei.

Merită adăugat că, dacă aveți un volan cu o fantă, puteți utiliza un adaptor special pentru a o elimina.
Avantajele sistemului de compresie SCS:
- singurul sistem de compresie în care poate fi utilizat orice tip de volan,
- cel mai durabil sistem de compresie,
- cel mai mic sistem de compresie liber.
Dezavantaje ale sistemului de compresie SCS:
- este relativ grea,
- preț ridicat.
Cum să răsuciți sistemul de compresie SCS? Instrucțiunea noastră:
- Folosind unsoare de litiu obișnuită (sau altă unsoare, este important ca aceasta să fie la fel de groasă), lubrifiați cupele cârmei în platformă.
- Puneți rulmenții cârmei în cupele unse - unul de sus, celălalt de jos.
- Treceți furca prin tubul frontal al platformei.
- Așezați inelul C și capacul cârmei deasupra furcii.
- Tacum este timpul să puneți clema pe furcă cu partea inferioară, sau mai îngustă.
- Pasul următor: introduceți șaiba cu șurubul de compresie în clemă de sus.
- Strângeți șurubul de compresie astfel încât totul să se mențină solid.
- În cele din urmă, introduceți ghidonul în orificiul superior al clemei.
- Nu uitați să strângeți șuruburile din clemă, în ordinea 1-3-2-4.
Sistem de compresie ICS
ICS vine de la Inverted Compression System. Ce înseamnă acest lucru? Sistemul de compresie Simply Reverse. Numele vă dă deja o idee despre principiul din spatele sistemului. Ideea este că șurubul de compresie este montat în furcă de dedesubt și se înșurubează în starnut, care este în interiorul ghidonului. Trebuie adăugat că sistemul ICS se bazează în principal pe clema cu două șuruburi. Constă dintr-o stea de compresie (în interiorul volanului) și un șurub de compresie. Cu toate acestea, trebuie adăugat imediat că sistemul de compresie ICS poate fi utilizat numai pe ghidon cu o crestătură, stea de compresie și un diametru intern de 28 mm.

Avantajele sistemului de compresie ICS:
- este în prezent cel mai ușor sistem de compresie de pe piață,
- sistemul este format dintr-un număr mic de piese,
- poate fi utilizat atât cu ghidonul din oțel, cât și cu cel din aluminiu.
Dezavantaje ale sistemului de compresie ICS:
- designul său înseamnă că se slăbește mai des decât alte sisteme de compresie,
- de fiecare dată când doriți să strângeți sistemul, trebuie să scoateți roata
- compatibil numai cu ghidonul cu crestătură.
Cum să răsuciți sistemul de compresie ICS? Instrucțiunea noastră:
- Folosind unsoare de litiu obișnuită (sau altă unsoare, este important ca aceasta să fie la fel de groasă), lubrifiați cupele cârmei în platformă.
- Așezați rulmenții cârmei în cupe - unul de sus și unul de jos.
- Treceți furca prin tubul frontal al platformei.
- Puneți un inel C și un capac deasupra furcii.
- Acum deșurubați axul din furcă, astfel încât să puteți scoate roata din față.
- Este timpul să punem ghidonul pe furcă cu clema pe el.
- Următorul pas este să introduceți șurubul de compresie astfel încât filetul să fie orientat spre volan.
- Rotiți șurubul de compresie cu o cheie Allen lungă de 6 mm, astfel încât să simțiți o rezistență puternică.
- Acum puneți roata din față și poziționați volanul perpendicular pe aceasta.
- În cele din urmă, răsuciți clema.
Sistem de compresie HIC
HIC, sau Hidden Integrated Compression, este una dintre primele soluții de acest tip apărute pe piață. Constă dintr-un manșon lung, crestat (șaibă HIC), o șaibă de compresie (șaibă) și un șurub de compresie. Cu toate acestea, trebuie remarcat imediat că sistemul de compresie HIC necesită ghidon supradimensionat (35 mm) și o șaibă adecvată. Ce este Shim HIC? Acesta nu este altceva decât un manșon lung, despicat, folosit pentru a comprima sistemul de compresie. Pentru aceasta, ghidonul trebuie să aibă o crestătură și un diametru interior de 32 mm. Pentru aceasta, sistemul HIC se bazează în principal pe o clemă cu două șuruburi.

Avantajele sistemului de compresie HIC:
- fiabilitatea sistemului,
- greutate foarte mică,
- cel mai ușor sistem de compresie pentru ghidon din titan,
- disponibilitatea ridicată a pieselor pe piață,
- ușurința întreținerii.
Dezavantaje ale sistemului de compresie HIC:
- șaiba și șaiba lipsesc din setul de furci,
- ghidonul din aluminiu nu poate fi utilizat în acesta.
Cum să răsuciți sistemul de compresie HIC? Instrucțiunea noastră:
- Folosind unsoare de litiu obișnuită (sau altă unsoare, este important ca aceasta să fie la fel de groasă), lubrifiați cupele cârmei în platformă.
- Așezați rulmenții cârmei în cupe - unul de sus și unul de jos.
- Treceți furca prin tubul frontal al platformei.
- Puneți un inel C și un capac deasupra furcii.
- Puneți șaiba pe furcă.
- Introduceți șurubul de compresie prin șaibă.
- Înșurubați furca.
- Aplicați ghidonul cu clemă.
- Așezați volanul perpendicular pe roată și răsuciți clema.
Sistem de compresie IHC
Principiul sistemului de compresie IHC este ușor de înțeles. Este pur și simplu o versiune mai mică și mai ușoară a sistemului de compresie HIC. Diferența aici este că compresia este, ca să spunem așa, încorporată în furcă, lăsând mai puține componente de asamblat. Sună mai simplu? Pentru că este un pic cam așa. Sistemul constă dintr-un manșon lung crestat (șaibă HIC), o șaibă de compresie (șaibă) și un șurub de compresie. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că sistemul de compresie IHC este compatibil numai cu ghidonurile care au o crestătură și un diametru intern de 28 mm.

Avantajele sistemului de compresie IHC:
- este o versiune mai ușoară a sistemului de compresie HIC,
- ghidonul din aluminiu poate fi montat (chiar mai ușor).
- în setul cu furcă veți găsi șaibă, inel c, șaibă și șurub de compresie.
Dezavantaje ale sistemului de compresie IHC:
- dezavantajul este cu siguranță că este singurul sistem de compresie care are propriul inel c-ring,
- sistemul slăbește adesea,
- compatibil numai cu ghidonul cu o crestătură și un diametru intern de 28 mm.
Cum să răsuciți sistemul de compresie IHC? Instrucțiunea noastră:
- Folosind unsoare de litiu obișnuită (sau altă unsoare, este important ca aceasta să fie la fel de groasă), lubrifiați cupele cârmei în platformă.
- Așezați rulmenții cârmei în cupe - unul de sus și unul de jos.
- Treceți furca prin tubul frontal al platformei.
- De sus, puneți inelul c pe furcă (rețineți că sistemul IHC are propriul inel c).
- Așezați capacul superior al cârmei deasupra furcii.
- Puneți o șaibă pe furcă.
- Acum treceți șurubul de compresie prin șaibă și înșurubați-l în furcă.
- Este timpul să punem ghidonul cu clema.
- Așezați volanul perpendicular pe roată și răsuciți clema.
Amintiți-vă că, dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne contactați. Și nu uitați să consultați site-ul nostru scutere de performanță!