Cum să întrețineți singur un scuter de performanță? Un ghid simplu

Un scuter performant, ca orice echipament, are nevoie de service, reparații minore sau întreținere periodică. Acest lucru nu numai că va asigura o propulsie de vis, dar îi va și prelungi durata de viață. Ne place să ne plimbăm în jurul propriului echipament, să ne jucăm cu el în timpul liber. Cu toate acestea, știm că unii oameni sunt puțin temători în privința reparațiilor și preferă să ducă scuterul în service. Am decis să pregătim un ghid practic pentru a vă permite să efectuați singuri reparațiile. Lectură plăcută și, bineînțeles, noroc!
Cum să pregătiți un scuter de performanță pentru sezon?
Da, da, și noi așteptăm cu nerăbdare sfârșitul sezonului de iarnă. De îndată ce zăpada și gerul se lasă și primele raze de soare apar pe cer - ne luăm imediat scuterele performante și... ei bine, doar. Și nu ne mutăm imediat la skatepark. În primul rând, trebuie să efectuați un service pre-sezon pentru ca totul să funcționeze ca la carte. Să prezentăm acest lucru în câțiva pași:
- Pregătiți cheile Allen - nu este o glumă. Aceste tipuri de chei vor fi cu siguranță utile și este mai bine să le aveți la îndemână.
- Verificați dacă volanul este stabil și nu se clatină de la o parte la alta. Este posibil să fie necesar doar să strângeți clema scuterului, folosind un singur Allen. Vom vorbi într-o clipă despre reparațiile mai grave.
- Verificați jocul roților - acestea nu trebuie să se deplaseze lateral în raport cu puntea.
- Verificați dacă frâna funcționează așa cum ar trebui - este posibil să trebuiască să cumpărați unul nou. Apoi, asigurați-vă că frâna se potrivește cu găurile pentru șuruburi din punte și cu dimensiunea roților.
- Stați pe punte și verificați banda adezivă - dacă nu a mai rămas nimic din vechea bandă adezivă, aspră și bine aderentă, sau picioarele pur și simplu alunecă, este timpul să o înlocuiți cu una nouă.
- Luați și verificați mânere - acestea trebuie să rămână ferme. Din nefericire, dar în cazul multor căzături, structura se poate rupe sau pur și simplu își poate pierde forma. În acest caz, cumpărați mânere noi pentru a menține o aderență fermă în timpul călătoriei!
- Verifică-ți cască i protectori - țineți întotdeauna cont de siguranța dumneavoastră.
Știți deja ce trebuie să verificați. Este timpul să vă explicăm cum să remediați eventualele "defecte" sau imperfecțiuni ale scutere de performanță.
Cum să reparați slăbirea unui scuter de performanță?
Slăbiciunea unui scuter este una dintre cele mai frecvente "defecțiuni" - mai ales atunci când îl întrețineți după o pauză de iarnă. Dacă există joc în ghidon, este posibil să fie nevoie doar să strângeți clema scuterului cu o cheie Allen. Nu a fost suficient? Deși șuruburile sunt strânse, puteți mișca volanul de la o parte la alta în etrier? Nu vă faceți griji, nu trebuie să sunați alarma încă. În acest caz, scoateți etrierul și uitați-vă la sistemul de compresie, deoarece este posibil ca șurubul de compresie să se fi slăbit. În acest caz, ar trebui să fie strâns sau, dacă este rupt, înlocuit cu unul nou.
Puteți citi mai multe despre sistemele de compresie în celălalt articol al nostru: "Sisteme de compresie în scuterele de performanță. TOT CE TREBUIE SĂ ȘTIȚI!".
Următorul pas este verificarea brânzeturilor. Simțiți o ușoară rezistență la rotirea volanului? Acest lucru poate însemna că a intrat nisip sau murdărie. Se întâmplă ca cineva să înlocuiască cârmele din această cauză, însă este suficient să curățați totul bine de nisip, praf sau apă. După o astfel de curățare, rotiți din nou volanul și vedeți dacă acesta continuă să reziste.
Ce zici de jocul în roțile unui scuter de performanță? Dacă le puteți deplasa lateral față de punte, atunci trebuie doar să le strângeți. Faceți-o cu chei Allen. Ce se întâmplă dacă, după strângere, nimic nu s-a schimbat sau roțile nu se învârt bine (sau se aude ceva în ele)? Ca și în cazul cârmei - nisipul sau alte resturi ar fi putut intra. Doar curățați totul bine și verificați din când în când starea axului. De asemenea, acordați atenție dacă roțile sunt aplatizate - dacă și-au pierdut forma rotundă, este timpul să le înlocuiți cu unele noi.
Luați notă de acest lucru! Atunci când cumpărați roți noi pentru scuter, asigurați-vă că acestea corespund diametrului și distanței furcii, distanței din platformă și dimensiunii frânei.
Cum să curățați rulmenții unui scuter de performanță?
Acesta este un aspect la care mulți călători nu acordă prea multă atenție. Și aceasta este o greșeală uriașă! Rețineți că curățarea regulată a rulmenților prelungește durata de viață a acestora. Cu ce să curățați rulmenții? De preferință cu o cârpă uscată sau un prosop de hârtie până când murdăria de pe exteriorul rulmenților este ștearsă. Nu uitați să nu utilizați WD-40 sau alte produse similare pentru a curăța rulmenții de pe scuterul dvs. de performanță! Uneori întâlnim astfel de sfaturi absurde pe internet, însă astfel de agenți agresivi nu vor face decât să spele toată grăsimea din rulmenți.
Este o chestiune diferită dacă simțiți că murdăria este în interiorul rulmenților. Dacă acesta este cazul, va trebui să le înlocuiți. Asigurați-vă că ungeți ușor cu unsoare de litiu cupele cârmei din platformă înainte de a introduce rulmenții în platformă. De asemenea, vă putem sfătui să purtați un capac de la cârmă. Rolul său este de a proteja rulmentul superior de pătrunderea diferitelor tipuri de murdărie, facilitând întreținerea și prelungind durata de viață a rulmenților.
Cum să înlocuiți banda de prindere pe un scuter de performanță?
Nu vă faceți griji, nu este o sarcină dificilă! Tot ce aveți nevoie este un uscător de păr, degresant, cuțit ascuțit, bandă adezivă nouă și o priză Allen. Puteți gestiona cu siguranță această sarcină simplă în doar câțiva pași:
- Îndepărtați hârtia veche - încălziți-o la început cu un uscător de păr, apoi se va desprinde mai ușor. Se subminează cu un cuțit și se îndepărtează uniform. În mod ideal, ar trebui să puteți să o scoateți dintr-o singură bucată. Dacă nu, curățați cu atenție puntea de orice reziduuri rămase de la vechea bandă adezivă.
- Pregătiți suprafața punții - mai întâi de toate spălați puntea, uscați-o și degresați-o. Puteți cumpăra un degresant special din magazin sau puteți folosi alcool de înaltă concentrație, cel mai bun fiind spirtul. Unii oameni folosesc acetonă pentru unghii, dar vă sfătuim să nu le folosiți, deoarece acestea sunt adesea hidratante (la urma urmei, sunt pentru unghii :) ).
- Montați un nou griptape - adesea un griptape se va potrivi perfect unui anumit model de scuter, caz în care nu va fi nevoie să îl tăiați. Dacă nu, trebuie doar să eliminați măsura. Cel mai simplu mod este să trasați conturul pe hârtie abrazivă de pe vechea bandă adezivă (dacă ați reușit să o îndepărtați în întregime). Dacă nu, aplicați hârtia pe platformă, decupați cu un cuțit tubul de cap (locul pentru furcă) și trasați conturul punții. După aceea, tăiați-l cu grijă. De asemenea, puteți ruga pe cineva să vă ajute, deși vă veți distra cel mai bine lucrând pe cont propriu.
- Lipiți noua bandă adezivă - faceți acest lucru cu atenție, deoarece șmirghelul autoadeziv are un adeziv foarte puternic. Sfatul nostru: nu îndepărtați niciodată întregul strat de lipici dintr-o dată. Cel mai bine este să rupeți hârtia care protejează adezivul în secțiuni mici și să o apăsați pe placă.
- Atingeți banda adezivă - pe un must pe care îl puteți ew. tăiați toate neregularitățile. Cel mai bine este să pliați banda adezivă peste marginile platformei, să apăsați în jos și apoi să tăiați de-a lungul liniei pliate.
Sperăm că ghidul nostru scurt, dar specific, vă va facilita întreținerea scuterului dvs. de performanță și pregătirea acestuia pentru sezon. Succes și ne vedem la skatepark!