Cum să asamblați un scuter de performanță? Ghid pas cu pas

2024-06-05
Cum să asamblați un scuter de performanță? Ghid pas cu pas

Toată lumea a început la un moment dat în viață - și noi la fel. Astăzi, tinerii motocicliști au avantajul că pot găsi toate informațiile de care au nevoie pe internet. Vă uitați în jur pentru primul dvs. scuter de performanță, dar vă este teamă că nu vă veți descurca să îl asamblați? Stați liniștiți, nu este chiar atât de dificil pe cât pare. Mai ales cu ghidul nostru! Respirați adânc și citiți cum se face pas cu pas.

În ce constă un scuter de performanță?

Câteva cuvinte de explicație la început. Adesea scutere de performanță sunt fabricate la standarde diferite și, prin urmare, nu există un manual de instrucțiuni universal pentru asamblarea acestor echipamente. Pentru început, totuși, să clarificăm cele mai importante părți ale unui scuter de performanță:

  • Puntea (platforma) - pe aceasta stați în timp ce călăriți. Probabil că veți începe asamblarea scuterului dvs. de performanță cu o punte. La ce ar trebui să acordați atenție? În primul rând, lățimea și lungimea punții, deoarece acestea vor determina confortul călătoriei.
  • Furcă (furcă) - această parte nu numai că susține ghidonul, dar servește și la susținerea roții din față. Desigur, furcile pot diferi unele de altele. Cele două tipuri principale sunt HIC/SCS și IHC. Cea mai importantă informație pentru dvs. este că HIC/SCS se potrivesc mai mult pe ghidonurile mai mari, iar IHC se potrivesc pe ghidonurile standard și pe cele din aluminiu.
  • Cârma (headset) - aceasta este de fapt mai multe părți, adică rulmenți, distanțiere și capac. Toate acestea pentru a face ca volanul să se rotească cât mai ușor posibil. Merită adăugat faptul că majoritatea sunt complet compatibile cu diferiți producători, astfel încât este puțin probabil să vă faceți griji cu privire la componentele care nu se potrivesc între ele. Rețineți, totuși, că majoritatea sunt fabricate cu distanțiere pentru furci HIC/SCS. Furcile IHC sunt de cele mai multe ori oferite cu propriile seturi de headset.
  • Roțile - par o parte atât de elementară încât mulți oameni nu le acordă atenție. Cu toate acestea, senzația de condus depinde în mare măsură de acestea. Specificațiile la care trebuie să fiți atenți includ dimensiunea roții (100mm, 110mm, 115mm, 120mm sau 125mm), tipul de miez (cu raze, gol, solid), rulmenții (măsurați de obicei pe o scară ABEC). Desigur, roțile trebuie să fie compatibile cu platforma și furca.
  • Ghidonul - înălțimea, lățimea și materialul (oțel, titan, aluminiu) sunt cu siguranță primele lucruri la care trebuie să te uiți. Forma este, de asemenea, importantă, de exemplu, o bară T simplă. Confortul condusului este influențat și de faptul dacă volanul este îndoit sau nu. Acordați cu siguranță atenție dacă ghidonul și furca sunt compatibile. Este demn de remarcat faptul că ghidonul supradimensionat și mai mare se potrivește furcilor HIC/SCS, în timp ce ghidonul standard și cel din aluminiu se potrivesc furcilor IHC.
  • Mânere - un alt element discret care face diferența în ceea ce privește confortul pe cursele lungi. Luați în considerare lungimea, grosimea și moliciunea acestora. Este important ca acestea să alunece confortabil peste ghidon și să nu iasă în afara acestuia.
  • Griptape - un element bine cunoscut de toți patinatorii. Acesta este un material asemănător șmirghelului, conceput pentru a ne ține ferm pe platformă și pentru a ne împiedica să alunecăm pe ea.
  • Cleme și sisteme de compresie - componenta care conectează și fixează ghidonul la furcă. Aici trebuie să acordați atenție circumferinței volanului. Puteți găsi etriere supradimensionate, etriere standard și, de asemenea, sistemul SCS, care combină un mecanism de prindere și un sistem de fixare pe ghidon.

Cum să asamblați un scuter de performanță pas cu pas?

Să trecem la cele mai importante. Scuterul dvs. de performanță tocmai a sosit într-o cutie de carton și deja vă frecați mâinile împreună pentru a merge. Ce veți avea nevoie? Probabil o cheie Allen obișnuită. Să o luăm pas cu pas:

  1. Despachetați scuterul performant din cutia de carton și din folia. Eliminați elementele inutile.
  2. Utilizați o cheie Allen pentru a strânge sistemul de compresie.
  3. Acum strângeți roțile, folosind de asemenea o cheie Allen (în general, o cheie Allen este prietenul oricărui rider, așa că vă recomandăm să aruncați una în rucsacul dvs. de fiecare dată când mergeți la skatepark).
  4. Slăbiți șuruburile clemei, așezați scuterul pe podea și împingeți ghidonul pe furcă.
  5. Așezați scuterul puțin mai sus, de exemplu pe o masă. Poziționați-l cu susul în jos, astfel încât să puteți vedea partea de jos a blatului. În această poziție, aliniați poziția furcii, a clemei și a ghidonului.
  6. Acum strângeți clema și ... gata!

Pentru început, vă sfătuim să călătoriți ocazional. În timpul călătoriei, veți simți cu siguranță dacă toate componentele sunt montate corect, de exemplu, dacă roțile se rotesc liber. Desigur, vă sfătuim să efectuați prima plimbare și toate plimbările ulterioare în protectori pentru scutere de performanță și speciale o cască pentru un scuter.

În cele din urmă, câteva dintre sfaturile noastre!

Sperăm că cu ajutorul ghidului nostru veți reuși asamblarea primului dvs. scuter de performanță. Cu toate acestea, mai avem câteva sfaturi pentru dvs. la final. Vă recomandăm întotdeauna să faceți acest tip de muncă cu ajutorul unui adult - va fi mai sigur, mai rapid și poate veți prinde microbul împreună? Cine știe! Desigur, utilizați întotdeauna uneltele potrivite, din fericire, cu un scuter de performanță aveți nevoie doar de o cheie Allen. Desigur, cu primul dvs. scuter de înaltă performanță, asamblarea poate dura chiar și 2-3 ore, dar nu vă faceți griji - o puteți face, iar plăcerea de a conduce vă va recompensa pentru munca depusă.

Când primiți pachetul, asigurați-vă că aveți toate piesele și că acestea se potrivesc înainte de a începe asamblarea scuterului. Dacă vă îngrijorează ceva, contactați pur și simplu magazinul. Dar să revenim la pliere în sine - strângeți întotdeauna șuruburile și capacele înainte de a utiliza scuterul. De asemenea, înlocuiți piesele defecte și uzate. Desigur, după un timp, veți observa că cârma s-a desprins. Chiar și cel mai scump echipament nu poate scăpa de semnele de uzură. Din fericire, strângerea sistemului de compresie ajută de obicei în această situație. Desigur, călăreții experimentați sunt sfătuiți să utilizeze o cârmă fără filet și o furcă cu un sistem de compresie.

Recomandat

pixel