Camioane - informații de bază

Fiecare mașină are un șasiu prin care se transmite tracțiunea la roți. Nu este diferit în longboarding. Pentru a realiza o placă completă, în plus față de partea superioară, roți și rulmenți, aveți nevoie de camioanele care leagă aceste elemente. Se pot distinge două părți principale ale acestora - placa de bază, care este atașată la suprafața plăcii, și suportul, pe care se află roțile cu rulmenți. Mai jos veți găsi câteva informații de bază despre truc.
Defalcare camioane se reduce la două tipuri:
TKP - cu un pivot tradițional, care sunt utilizate mai ales pe skateboard-uri.
RKP - cu pivot inversat, le puteți găsi pe majoritatea longboard-urilor.
Camioane TKP - tradiționale sau standard, după cum sugerează și numele, sunt tipul clasic folosit în skateboarding, freestyle sau pur și simplu pentru a face trucuri. Le puteți găsi, de asemenea, în shortboard-uri și într-un număr foarte mic de longboard-uri. În acest caz, pivotul este îndreptat spre centrul tablei. Deoarece structura este joasă, permite efectuarea cu ușurință a trucurilor, iar acestea sunt cel mai ușor de găsit la skatepark-uri. Camioanele TKP sunt destul de rigide și nu permit viraje dinamice netede ca atunci când călărești un longboard. De asemenea, acestea nu sunt foarte late, deoarece tind să fie utilizate pe plăci mai înguste.
Pe măsură ce skateboardingul a evoluat și au apărut noi stiluri de pilotaj, au fost inventate și alte tipuri de piese folosite în plăci. Camioane RKP au un pivot inversat, orientat invers decât în TKP, adică în afara plăcii. Ele pot fi numite pur și simplu camioane pentru longboard, deoarece sunt utilizate cel mai frecvent pe acestea. Construcția lor poate varia ușor în funcție de aplicație (cruising, dancing, freeride, donwhill). Un lucru este sigur, acestea sunt în orice configurație mai eficiente din punct de vedere torsional decât cele tradiționale, permițând o tranziție mai lină în viraje.
Lățimea camionului, și, mai precis, umerașul are un impact asupra modului în care se va comporta întregul kit în timpul virajelor și asupra modului în care kitul reacționează puternic la presiunea noastră. Pentru topuri mai largi și viteze mai mari, se folosesc truck-uri de 180-184 mm, în timp ce pentru plăcile de cruiser, city sau slalom recomandăm unele mai înguste, de până la 120 mm lățime.
Unghiul camionului influențează torsiunea plăcii. La un unghi mai înalt, imaginea noastră longboard dacă cruiserul va fi mai rigid torsional, dar la viteze mai mari placa va deveni mai puțin stabilă. Un unghi de aproximativ 50 de grade este recomandat pentru mersul pe îndelete prin oraș, pentru dansatori sau pentru croazieră. Dacă sunteți în căutarea unui camion de coborâre, ar trebui să vă gândiți la un unghi mai mic, de exemplu 44 de grade, ca modelul Calbier GII. Acestea vor fi mai stabile la viteze mai mari, reducând în același timp torsiunea. La unele autocamioane, de exemplu Paris, este posibilă inversarea umerașului, ceea ce schimbă unghiul acestuia.
Rigiditatea cărucioarelor influențează cât de ușor se va roti, mai rigid = mai puțină torsiune. Rigiditatea este reglată prin strângerea șurubului din pivot și prin utilizarea unor bucșe (benzi de cauciuc la camionagii) cu o duritate circulară, în funcție de preferințele și stilul de pilotaj al pilotului.
Așa cum am scris mai sus bushingi au un impact asupra performanței camioanelor în ceea ce privește rigiditatea și torsiunea. Trebuie doar să țineți cont de faptul că benzile de cauciuc din camioane au forme diferite. Cele mai populare și comune sunt forma de "butoi", care oferă stabilitate și torsiune bune, și forma de "con", care oferă mai multă torsiune decât un butoi, dar este mai puțin stabilă la viteze mari.
Când vine vorba de companii recomandate atunci unele dintre cele mai bune și mai populare sau versatile sunt:
Camioane Paris
Calibru
Urs
Bolzen
Dacă aveți întrebări sau căutați ajutor în alegerea camionului, suntem bucuroși să vă ajutăm


